כיצד שרת חזק ומהיר יכול להשפיע על ביצועי SEO טובים יותר?
כיצד שרת חזק ומהיר יכול להשפיע על ביצועי SEO טובים יותר?
בעלי עסקים רבים משקיעים זמן וכסף רב כדי להגדיל את חשיפת העסק ככל הניתן. הודות לפלאי הטכנולוגיה והאינטרנט, כיום כל בעל עסק יכול לפרסם את העסק שלו בקלות ובנוחות באמצעות רשת האינטרנט. בשונה משיטות פרסום אחרות כמו שלטי פרסום, פלאיירים, פרסומות ברדיו או בטלוויזיה – מדובר בשיטת פרסום אפקטיבית ונוחה לכל כיס, ובעיקר נמצאת לרוב בשליטתו של בעל העסק.
כאשר מחליטים לפרסם את העסק באמצעות פרסומות ברדיו או טלוויזיה, או חלוקת פלאיירים מדלת לדלת, בסופו של דבר לא יכולים לדעת מהי כמות החשיפה בשורה התחתונה של כל הפרסום הזה. הפרסום באמצעות רשת האינטרנט מעניק מידע יעיל ואיכותי בנוגע לרמת הפרסום והחשיפה, כך שניתן לשפר את שיטת הפרסום בהתאם.
בין שיטות הפרסום הנפוצות באינטרנט קיימות פרסום ברשתות חברתיות, מודעות במנוע החיפוש או הקמת אתר אינטרנט לעסק שנותן את כל המידע הנחוץ על המקום.
מהו SEO
SEOאו בשמו המלא Search Engine Optimization, או בעברית קידום אורגני בגוגל, הוא הדרך בה ניתן לשפר את תוצאות מיקומם של אתרים בתוצאות מנוע החיפוש באינטרנט. כאשר אנשים נכנסים אל האינטרנט, מופיע להם מנוע חיפוש המאפשר להם למצוא את המידע שהם רוצים. מכיוון שגוגל היא אחת מחברות האינטרנט הפופולריות בעולם, היא גם הדפדפן הנפוץ ביותר אצל רוב הגולשים.
אתם גולשים משתמשים במנוע החיפוש בעזרת הקלדה של ביטויים שונים למציאת המידע שהם רוצים כמו "הדברה בתל אביב", "מסעדה מומלצת בחיפה" ועוד. אותם עסקים שמעניקים שירותי הדברה או בעלי מסעדות בחיפה רוצות שאותם גולשים יתקלו דבר ראשון באתר שלהם במנוע החיפוש.
כדי שדבר כזה יקרה, על כל בעל עסק לבצע מספר פעולות אופטימיזציה של האתר שלו לצורך שיפור מיקום האתר בתוצאות החיפוש. אותן פעולות נקראות SEO, או בעברית קידום אתרים.
מי שאין לו זמן/ידע לבצע זאת בעצמו – מוטב שיפנה אל חברה לקידום אתרים שתסייע לו בכך.
דרכים לשיפור ביצועי SEO
אותן פעולות SEO באתר כרוכות בידע ומקצועיות לצורך שיפור האתר במיקום תוצאות החיפוש. מי מחליט האם אותן פעולות נעשות בצורה טובה ואיכותית? אלו אותם רובוטים שגוגל פיתחה כדי שיסרקו באופן קבוע את כל דפי האינטרנט הקיימים ברשת, וכך יציגו בכל פעם את המידע שהגולש מחפש. לאותם רובוטים יש גם את הדרך לקבוע האם האתר ביצע את אותן פעולות אופטימיזציה לצורך שיפור האתר.
חברת גוגל דוגלת בכך שאתר טוב ואיכותי שמגיע לו להיות במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש, הוא כזה שנגיש וידידותי בעיקר כלפי קהל הגולשים הרחב. איכות האתר נקבעת לא רק על פי עיצובו ויופיו של האתר, אלא על כל המבנה הכללי שלו. כדי לשכנע את אותם רובוטים שהאתר אכן איכותי לגולשים, יש לבצע מספר פעולות לשיפור הביצועים של האתר ואלו החשובים בהם:
- שיפור מהירות אתר - אף אחד לא אוהב שהאתר בו הוא גולש נתקע בלי סוף. דבר כזה יכול לגרום לאותו גולש לנטוש את האתר, ורוב הסיכויים לא לחזור לבקר בו עוד לעולם כי הוא תייג אותו כאתר לא טוב. כדי שהאתר לא יתקע, מומלץ לוודא כי השרת בו האתר מאוחסן הוא שרת איכותי, חזק מהיר. כך ניתן להבטיח כי ביצועי האתר וזמן הטעינה שלו יהיו מצוינים.
- תוכן רלוונטי ועקבי - חשוב להקפיד על תוכן קריא, ברור ונגיש לגולשים. כאשר האתר מציג תוכן איכותי ועקבי באופן תדיר, כך הסיכויים כי הגולשים ימשיכו לבקר בו כל הזמן.
- קישורים מאתרים אחרים - קל לספר על עצמך, אבל גוגל לוקח בחשבון גם מה אחרים מספרים אליך, או במילים אחרות: האם אתה מקבל אזכורים ו/או קישורים מאתרים אחרים, ואילו אתרים?
מה הקשר בין שרת איכותי לביצועי SEO טובים
כפי שנאמר, אחת הדרכים הטובות ביותר כדי לשפר את ביצועי האופטימיזציה של האתר - היא באמצעות אחסון האתר בשרת איכותי, חזק ומהיר. כאשר האתר מאוחסן בשרת כזה, כך זמן הטעינה שלו יהיה מצוין והוא יהיה נגיש בכל עת עבור הגולשים. כך גם אותם רובוטים של גוגל יבחינו כי מדובר באתר חזק ואיכותי, שלא קורס בכל פעם שהוא נטען.
נשמח להציע לכם אחסון מסוג לינוקס, ווינדוס או שרתי VPS לפי הצרכים שלכם!
|